människor!!

Ja idag skulle det rivas toalett här hemma så jag valde att gå hemma ifrån med Malcolm,så vi tågade iväg till stan där han skulle fotograferas-han flörtade så pass myket med fotografen så han fotade oss gratis :-)

Men vad skådade jag då på festivalen mitt på dagen.
Jo en underbar syn men tydligen störde den många, där kom en kille,liten och tunn och punkarenoch till råga på allt PAPPA! Man hörde hur folk tyckte och tänkte och han gick glatt där och pratade med sin lille son i vagnen.Han var väl egentligen den perfekta pappan så som många andra också är,han umgicks med sin son,körde han i vagnen,gav sonen sin bappi och snutte när han sade att han var trött,när vi nådde Gustav Adolfstorg så var våra vägar på väg att skiljas men jag valde att gå sakta för jag tyckte killen var så intressant,han och sonen gick till ballongståndet-vad tror ni sonen ville ha ?
-Jo en rosa my little pony ballong!!! Jag såg att pappan tyckte ett och annat om detta precis som min man gör-men han köpte ballongen till sin påg-de skrattade hjärtligt. Sedan skildes våra vägar :-)

Jag älskar churros-spanska våfflor!!Jag står i kö bakom en bunke skolepågar och det skall bli min tur-en kille bara ställer sin framför mig-jag kunde inte hålla käften utan upplös honom att jag stod före honom i kön,vet ni vad jag fick för svar???
- Ja okej då!
Vaddå OK DÅ-man lär sig att vänta på sin tur redan som bebis för fan!!!

Lite senare på dagen slog jag mig ner i slottsparken-tankarna flög till vårt underbara bröllop för 1½ år sedan,när jag satt där i mina tankar satte det sig ett ungt par på en bänk bredvid mig-de såg så förälskade ut,helt underbart! På andra bänken satt det 2 gubbar som var packade och drack öl! - vilken syn-men jag kunde inte sluta le!

Jag blev också riktigt jävla förbannad idag!
En mamma med dotter gick vid bussarna på gustav-flickan höll sin mamma i ena handen,mamman höll mat i andra handen-vad händer?! flickan snubblar och blir ledsen-barn blir det!!! Mamman väljer att äta upp sin mat innan hon tröstar barnet-inget jag vill lägga mig i om-men det jag blev riktigt förbannad över var att mamman slänger sin papptallrik och bestick rakt in på kyrkogården!!!!! Det ligger döda människor där!!!Fast det är mitt i stan och fast det är festival måste man visa respekt!!!

Men dagen har varit harmoniskt ändå,Melwin har averkat sin vecka på dagis,Malcolm och Melwin har blivit fotade fast Melwin totalvägrade,jag fick min churros och texmex burgare,malcolm sover nu och melwin skall äta kvällsmat efter bolibompa sedan skall han också sova,Morgan jobbar och kommer väl hem sedan,själv skall jag dammsuga,våran egen gick i sönder så jag fick låna mor och fars tills de flyttar hem igen.

Skall försöka ringa amerika idag måste bestämma allt som skall med idag för om en månad åker vi och jag vill gärna vara förberedd och inte stå med allt i sista sekunden!

Så imorgon kväll verkar det bli festivalen för mig också,utan man och barn :-)-Morgan hade gärna fått följa med men han får vara hemma med barnen :-)

så nog har det varit mycket solkskens historier idag och det avslutar jag och Melwin med att berätta att vi nyss såg regnbågen på himmelen!! Perfekt avslut på dagen tycker jag!!

Håller med dig Camilla-för att vara väldigt aktiva kvinnor med man och barn och vi riktigt snygga!!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0