Dessa öron!!!

Jo idag sket vi i tivoli tyvärr men det är inte riktigt läge för det nu känns det som,Malcolm har varit piggare idag,men Melwin började jämra sig i förmiddags att det gjorde ont i hans öra,vilket det inte gjort på typ ett år för hans rör har fungerat så bra och dränerat hela tiden,men i i fm kan man säga att det dränerade för mycket det droppade från örat till slut! Så på em jämrade hans sig forfaranande att det gjorde ont så då begav jag mig till ahlmansgatan och fick antibiotika till honom-så det är bra snart igen,tur att det dränerar så som det gör för det onda har redan börjat gå över och han är pigg igen så det är skönt!

JO jag fick en kommentar  i mitt förra inlägg tänkte bara kommentera tillbaka lite-Nej när vi väl blir sjuka blir alla sjuka hahaha kokonest som jag kallar det-men så är det här hemma när det är höst och vinter.
Sedan till dagis frågan,saken är den att Melwin mår som bäst när han är ute,hans astma har blivit så bra och behöver nästan aldrig inhalera mera när han är förkyld,han klarar av förkylningar och andra sjukdomar bättre-det är ju ett faktum att det inte sprids lika mycket utomhus,anledningen till att han varit hemma så mycket nu är för han är 15 timmars barn och har en veckas ledighet,oturen föll sig med ögoninflammation och då lite mer än 1½ timmes ledighet.Men men. Jag förspråkar för utedagis mycket för basillspridningenskull,och alla mår bättre av att vara utomhus tror jag. Men en av de största anledningarna till att våran son går där är för att han älskar vara ute,han trivs bäst ute,blir lätt rastlös inne,och när han inte är på dagis är vi ute själva ca 3 timmar varje dag helst och har varit det sedan han var liten.

Malcolm har haft svårt med sina luftrör sedan han föddes då han inte kunde syresätta sig själv,och en lunginflammation när han var 3 månader gammal och detta har aldrig riktigt släppt-har också klassad infektionsastma-så när det blåser ute och han har svårt med sin astma så tappar han luften och verkar tycka det är obehagligt att vara ute och det hade man nog själv också tyckt.

Hur som helst,jag och min man fick barnvakt i fm så vi begav oss till stan och fixade de sista klapparna till alla,Amerika paketet skall postas imorgon det blev fem myror pennskrin,femmyror och bamseunderkläder och strumpor till The wallén kusinerna,och mår alla bra skall det bakas pepparkakor i svedala-mys pys tycker vi!
Sedan är det ny vecka,nya uppdrag-och på fredag kväll efter Lucia på dagis kör vi hem till Brösarp och stannar där tills tisdag morgon!

Hoppas att alla har en bra helg-sköt om er!För nu skall jag mysa i soffan med min man!

Har gårr och haft en sång i huvudet idag en vi hade på vårat vackra bröllop

"idag e det bara du och jag,idag e det bara vi två,du en min och jag e din och kärleken förde oss samman"
Visst e det vackert,kärleken är så vacker all kärlek!!Det är det vackraste vi har!!!

Kommentarer
My

Bara för barn går på ett sk inne dagis eller vad man nu skall kalla det innebär ju inte det att dom enbart är inne. På våra barns dagis är dom med ute minst 3 timmar/dag med. skulle det vara så att dom mot förmodan är inne en dag pga otroligt dåligt väder är det nästan så att personalen ber om ursäkt för det. Jag tror inte det här med ute eller inne dagis ligger till grund för hur barnen mår och hur mycket dom är sjuka. Men det är ju vad jag tycker:)

2008-12-06 22:09:04

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0