vimmerby vimmerby vimmerby!

Jo som sagt tänkte vi Marriannelund,det var ett billigare alternativ,eftersom tältning ej kommer på fråga-tyvärr för jag hade tyckt det var mysigt. Fick då ett tips av en mamma på dagis om Nybblegård,ringde och talade med dem och det verkade så mysigt där-ett minus är ju att vi får äta egen frukost vi gillar ju hotellfrukostar,barnen gör enbart detta i vimmerby på somrarna å de tyker det är festligt.Men jag löser nog detta en av morgnarna-har kollat med statshotellet om man kan köpa sig en buffé där för på ALV där vi ätit superfin frukost var man tvungen att bo i deras stugby,vilket var synd för det hade underlättat. Men i år valde vi att ej bo på hotell pga ekonomi samt Malcolms allergi/er. Lättare att fixa egen mat så slipper man ränna rundor för att hitta ett ställe alla kan ät på. farmor följer nog med i år igen verkar det som.Mysigt tycker barnen också. Så vi kommer boka där och fixa grillat etc och egen matsäck in till ALV.Kolla om de kan göra pannkakor till Malcolm på ALV för vi äter ALLTID deras pannkaksbuffé och då menar jag ÄTER. Familjen Wallén lassar in pannkakor utan desslike hahahaha. Kan Karlsson kan vi punkt slut!! Jag längtar redan,vi har ju så kul när vi är där!!! Jag och mannen blir ju som barn igen och man kan ju hoppas att katthult står klart när vi kommer,för vi hördes ryktas förra sommaren av de som jobbade där att katthult skulle byggas om till större och bättre-jipppiiee! Igår ville kroppen ingen så jag bestämde mig för att ta bussen med pågarna till värnhem där morgan hämtade oss för att sedan bada i de varma bassängerna på Aqvakul....har funkat förr-men icke igår heller!! Blöä men vi hade ganska kul ändå! Idag så har det tillkommit tro det eller ej -TVÄTT!!!!! alla blöta handukar etc,badkläder måste prioriteras då det är simskola imorgon för Melwin. Tydligen läser de mycket Lasse,Maja på skolan så igår fick han en helt ny bok av granntösen med föräldrar han fastnade i denna boken själv läsandes i morse....han fick även ett spel till datorn med dessa två figurerna-så det får bli att kolla barnloppisar etc för att hitta billiga och fina böcker. Ngn som vet eller har lasse maja böcker ni ej vill ha så hör av er. Ska ner på bibblan också tänkte jag. Köttet måste göras vid idag för igår blidde det pasta sallad to go ala wallén på badet,gott gott tyckte vi alla.det ärju strand och sommar mat.Mindre kul var det att vakna i morse och inse att vi tog 2 steg tillbaka i utvecklingen mot VÅR. Snö mög försvinn! Vi vill ha varme!!!

Kommentarer
Silla

Skivesset brukar ha billiga böcker på Nobelvägen..



Ja och sedan loppisar brukar köpa på båda ställen.

Tradera kan du ju också kolla.Ibland kommer man ju över det billigt.

Nybble gård tycker jag är jätte mysigt håller med dig om frukostar men det är mysigt att kunna göra sin egen matsäck och grilla där på kvällen. Plus att barnen har det jätte mysigt med alla djur där.

Skulle inte ALV kunna göra pannkakor så kan du steka på Nybble och ta med dig.

2012-03-08 11:23:48
URL: http://sillas.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0