Kan inte sova och massa bling bling

Vaknade kl 4 efter att ena sonen råkade ut för en liten 'olycka' i sängen,redan innan hade jag vaknat för att kroppen sa ifrån,nu kl 05.00 insåg jag att det inte var lönt att kämpa emot så nu ska jag insupa mig en varm kopp kaffe till tända ljus och min blogg.
Just nu mår ingen av oss bra i familjen det märks,Melwin är förbannad,jag är ledsen och har ingen stubin,min man är på sitt sätt och Malcolm ja lilla Malcolm sitter fast i ett ekorrhjul.

Men nu försöker jag blicka framåt och få ut ngt positivt av tillvaron. Jag tackar gudarna för en så förstående förskola och så bra personal....Malcolm och vi också för den delen behöver dem just nu i malcolms hela situation.

Idag är det onsdag.......veckan lider redan mot sitt slut,tiden går för fort,julkänslan vill inte komma fram som den brukar ,men jul sakerna ska komma fram så det är fint till helgen.

Det är skylt söndag nu på söndag och min pappa undrade om vi skulle fortsätta traditionen och gå på stan,en Malcolm har sovit borta jag har varit på mitt håll på lördagen så nä jag har kommit fram till att det får vara så,advent firas hemma och barnen får bestämma om de vill bjuda hem ngn.

Julklappar ja dessa förbannade ting som jag hatar!!!! Veckor på denna hysteri?
Mina barn har allt de behöver finns ngn enstaka sak de önskar sig som inte är super onödig och bara kommer ligga slängd och sedan hamna på loppis,vi kommer satsa stenhårt på Cypern och det vill barnen Melwin kom igår med sitt Kassaskåp och undrade var man kunde tömma det till semester kassan? Underbara barn.....töm inte kassan menade vi på vi kommer åka till ett ställe där de förvandlar dem till cypernpengar ( jag vet aningen förskönat men ändå )

Vi älskar göra saker tillsammans i denna familjen....alla får vara med om man vill,men att vara tillsammans är viktigt för oss.

Nu åker Morgan snart bort igen till stockholmia !ingen fara så men jag vet att det gör ont i hans faderhjärta att missa Melwins första dansuppvisning.....men då tackar jag för en gångs skull tekniken det kommer ju filmas så han kan njuta samma kväll av föreställningen.

Måste leta upp tärngosse kläderna tror Melwin behöver nya och jag måste se om vi har Malcolms storlek,han kan inte bestämma sig om han ska vara lucia i år igen eller vad han ska vara.
Julsångerna sjungs det massor på redan här hemma så det är väl bara till att gräva fram den där julkänslan jag brukar ha ,och Morgan behöver inte gräva långt för han kallas Grinchen här hemma och av min pappa,men det börjar bli bättre. Ser fram emot nästa helg när vi ska till tivoli med astma och allergi förbundet!

Nä nu ska jag njuta av lugnet och kaffet en timme till i man Wallenska residenset måste börja vakna till liv!

Jo förresten jag fick en sak av min man en kanon grej att ge bort i julklapp har gjort ett inlägg med det tidigare,och med lite tur kommer jag kanske ha en tävling också vi får se!
Men kolla in jrshop.se och deras bling bling

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0