Måndag,skorpor,min mun och massa tunga stenar!!

Hej hej nu är barnen lämnade och jag ska hålla måndag och bara göra det jag orkar,kroppen strejkar hela tiden nu. Och samtidigt vill jag gå ner i vikt,men jag gör det lilla jag kan i Motionsväg men det är inte lätt.....och nä jag är inte stor men jag mår inte bra av min vikt,och vi snackar Max 5 kg viktnergång inte mer! Vill inte vara så spinkig som jag var innan när jag inte kunde gå upp i vikt. Sedan är det mycket annat som tynger mitt hjärta och själ,mycket som jag inte kan eller vill skriva om här,men mycket är beslut som ska tas,konflikter som ligger på lur runt hörnet,oros moment..... Men men får ta en sak i taget och försöka att inte grubbla. Vi var hos fotografen igår och det gick jättebra! Spännande att få se bilderna........ Igår bakade jag och min son Malcolm pepparkaks skorpor,tror att Malcolm hann smyga i 1/5 dl socker för mycket när jag inte såg hahaha men de är goda än då,saffranskorpor bakades och även Malcolms sjörövarskorpor...så nu börjar vi smyga in julen hos familjen Wallén . Det doftade ljuvligt här hemma igår!
 
 
Huset är fortfarande lite upp och ner,nu håller vi på att fixa i tvättstugan och sedan ska garderoben rensas i hallen. ingen som vill göra sig av med en liten barngarderob gärna serien "stuva" från IKEA eller ngn annan vit eller svart? Hade lugnat mitt nervrotiska sinne en aning på mornarna.....;-)
 
 
En grej jag gärna gör när jag känner att smärtan vinner när jag inte ens orkar ligga ner och känner mig stressad då bakar jag för då måste jag koncentrera mig på ngt annat . Så vem vet idag kanske det blir pepparkaks knäcke på menyn,är ju så enkelt och sköter sig själv!
 
 
Melwin ska skjejta med sin kusin idag......han ser fram emot det spännande! Igår blev han förbannad på bräda och allt men det ska nog gå bra .
 
 
Kommer lägga in ett eget inlägg med vinnare från mig goodiebag tävling! Min första tävling,gick väl sådär för mig men jag lär mig jag också efter 4 år i blogg världen. Ser verkligen fram emot att gå på bloggmiddagen och träffa andra nya människor att dela erfarenhet med och diskutera intressen som vi delvis har gemensamt.
 
Har även talat med min tandläkare idag och nu känner jag mig lugn över min mun och dess estetestik. Då kan vi kasta av en sten från höger axel ;-)
 
Nä nu ska jag skriva vem som vann min tävling och lägga in lite saker i kategorin säljes......ha en underbar dag

Kommentarer
Benny

Hoj L! Träning är bra, inte bara mot viktnedgång utan även mot stress. Synd du har din verk. Gör det lite svårare med träningen. De 5Kg-na kan du nog ta på extra promenader och stå över lite av sockerintaget under dagen. Hojta till när du är i Svedala och sugen på promenad. Kram

2012-11-12 10:11:57
URL: http://dayviews.com/beren/home/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0