Piratkalaset!

Ja då ska jag sammanfatta piratkalaset  tänkte jag. Eftersom det verkligen gick hem med goodiebags till barnen satsade jag ännu mer nu och vilka saker företagen la ner i goodiebagsen!
 
Tänkte att jag gör som så att jag lägger in lite bilder och sen sammanfattar jag vad de olika företagen la i!
 
Kalaset blev succé vi började med sjörövarkäk kanonkulor(hemmagjorda köttbullar) med piratflaggor och kycklingklubbor och macksnittar. Och självklart morot och gurk pinnar till det.
Alla barnen fick en egen flaskpost med sitt namn på och detta blev även bordsplaceringen.
 
Efter maten gick vi på skattjakt och när vi fölJde alla ledtrådarna kom vi in i det rummet längst bort där hade Melwin pirat gömt sig för att försvara skatten! Vi lämnade ledtrådarna och sedan hittade vi skatten, den var full av mjölkfri choklad från Allergeko och godis snören!
 
Detta delades upp till barnen när de satt i en ring, då fick Melwin göra sin uppgift berättade för ALLA barnen vad de hette på sjörövarspråk( han är grym på det). När vi hade smaskat färdigt var det dag för lite dans,dans stopp mm under tiden förberedde jag Malcolms önskemål cupcakes med pirater och guld. Sagt och gjort alla fick en egen pirathatt med en cupcake i med både  pirat,flagga och guld! 
 
När detta var snaskat färdigt och alla var klara från toaletten skulle vi testa styrkan på piraterna och se om de kunde slå i sönder en kanonkula? Vi hade gjort en pinata kanonkula med godispåsar i till alla barnen. Och det var starka pirater måste jag säga. Någon tyckte det var för lite godis i påsarna men jag anser att man behöver inte mycket godis i påsarna när de redan hade fått snöre och choklad och cupcakes . I påsen hade vi lagt ett paket maoam eller vad de heter en kola och 5 små kola flaskor och två pesetas. Detta satte de sig vid bordet och åt,samt drack flaskpost.
 
vi lekte lite till,vi hade tagit dit hoppetossa så de som ville leka en stund med det fick göra det,sedan var det dax att gå hem och då tog jag fram min överraskning GOODIEBAGSEN ! Slutet gott allting gott och Malcolm var en nöjd pirat. 
 
 
 
 
har enbart en del bilder att lägga in just nu fick inte till det på datorn Igår med digitalkameran men idag ska de bättre bilderna upp det lovar jag!
 
Så I Will be back

Kommentarer
Silla

Detta var en av de bästa kalas My varit på sa hon..

Svar: Ah vad kul att höra
FruWallén

2013-02-14 08:50:29

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0