Dan före dan före dan före....................

Jaha så nu är det som så julen är hr,nya saker skall in i husen-ibland bara en massa skit om vi skall vara helt ärliga!
Jag och min man har börjat med teorin att verkliga tänka innan vi handlar-behöver vi detta?kommer vi använda detta mer än 1 gång?behöver barnen verkligen detta?om vi köper detta måste något annat bort i såfall vad?Det funkar och man slösar inte en massa pengar på onödiga saker!

Så jag är inne i en liten släng period,nya saker kommer till jul till våra barn,vet en hel del saker som vi önskat till dem-för vi vet ju bäst vad de behöver!

Så en hel del saker som varit slitna här slängts,kläder som Malcolm vuxit ur som är jätte fina fortfarande får våra goda vänner som tacksamt tar emot till sin kille som är hela 3 månader nu,tiden går fort!

Ett källarförråd kommer att tömmas ikväll förmodligen-för har man inte använt sakerna på över 1 år behövs dem inte så enkelt är det,kolla på design simon och tomas en gång-då sade simon-förråd!!!Det är det nästan bara svenskar som har. Det kan vara bra att förvara julsaker etc och saker/kläder som i vårt fall Malcolm skall ärva efter Melwin-men inte massa kan vara bra att ha grejor-nope nu åker det i containern!! Och det är en riktigt skön känsla att bli av med en massa skit skall jag säga er!

Så nu blir allt det fixat innan jul,så slipper jag stå i sorteringshögar som jag gör varje år i mellandagarna,med kläder leksaker och allt!

Malcolm vilar nu,min rygg strejkar och vi har Melwins julklapp kvar att köpa,och jag har min julklänning att priva ut som jag så gärna vill ha-måste ha skor till den också!

Vi får se vad tiden gör med mig eller vad jag gör med tiden-men nu skall jag ta tiden och dammsuga och fortsätta slänga lite!

Ha en riktigt god jul på er och njut av varandra-glöm inte att det är inte gåvorna som är det viktigaste utan kärlek,närhet ,trygghet och att bara få vara med varandra

Kommentarer
milla

ha du e rolig du gumman tyckte du skrev på facebook att du ingen julklapp fick bara ett wii fit e det inte gåvor, eller e det kärlek ha på tjejmiddagen vill jag ha paket i allafall mindre kärlek fler paket hahahha GOD JUL

2008-12-22 21:55:21
URL: http://parsum449.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0