Dagis föreläsning!

Japp var på en sådan ikväll,faktiskt väldigt inttessant handlade om att sätta gränser,våga säga nej osv,alla är vi olika och tur är väl det,och våra barn är ju olika och måste tas på olika vis. Men många av oss tyckte väldigt lika i många frågor sedan kommer vi till den frågan -sov rutiner!!! Nú satt vi inte i liten grupp längre - kanske tur :-) Men jag och min man har alltid fått väldigt mycket åsikter med hur vi gör med våra barn när de skall sova och vi skall någonstans - Vi skulle aldrig få för oss att dela upp oss om vi gemensamt blivit hembjudna till någon för att våra barn skall sova(vilket tydligen många gör)-Våra barn har helt enkelt lärt sig bli nattade borta och sova borta!! En gång har vi behövt åka hem när vi hade Melwin för det funkade inte han var superledsen han var då 1 år,1 gång på 3 år!!!!! Herregud jag lovade mig själv en sak när jag fick barn att INTE ISOLERA mig eller min familj det blir man väl inte lyckligare av-men som sagt sätten och åsikterna är många men det är min åsikt!

Fick en gång höra av en annan förälder som inte kunde natta sitt barn borta - vi har valt att inte fara rundor - då svarde jag bara med min korta ton som jag kan ha :-) vi har valt att inte isolera oss!

 alla uppfostrar vi olika ,vi tror starkt på rutiner och regler - men man måste även vara flexibel - för oss är inte den fria uppfostran ett alternativ,inte massa mjäkande heller!!

Hur som helst så kom vi alla fram till en gemensam sak det är fantamig inte lätt att vara förälder! Och vi gör ett jävla bra jobb som pallar det!

Hur som helst imorgon är det onsdag och kompisarna från Höör som också är f lediga kommer ner och hälsar på - trevligt trevligt!
Sedan är det torsdag och dax för dagis-sen är det fredag och helg - på lördagen far vi till småland och sover hos farfar - skall bli mysigt!

Skit i allt detta viktiga nu - en anna sak är ju skit viktig - det är TISDAG!! Vad händer då???? Jo Those where the days of the desperate Housewives!!!!!!! Om en kvart e det dax,så popcornen skall nu poppas!!!

Ha det gott alla där ute!!!
Titta var ni går så ni inte trampar någon på tårna!!
Jag har skaffat stålhätta igen så mig trampar ingen på :-)

Kommentarer
Soulsister

Intressant inlägg. Vi har en son som är väldigt aktiv och andra som har mer stillsamma barn har inte alltid klarat av oss/honom. Det blir ju till sist att man undviker dessa vänner, som en ren självbevarelsedrift för man orkar inte med kritiken eller alla besserwisser-fassoner.

Nu har han lugnat ner sig avsevärt men det har inte alltid varit så lätt. Dock kan vi "natta" honom var som helst just pga bra rutiner som funkar oavsett var man befinner sig.



Nu ska jag läsa vidare här



Kram Katarina

2008-11-19 19:00:25
URL: http://www.soulsistersdiary.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0