Ingen kan torka min skit

Lucia är snart över det blir konsert med kören idag i Hyby kyrka där Melwin är med. Malcolm och hans dagis var så duktiga igår,mysigt! Nu står vi fortfarande kvar på en sak......man måste kämpa för sina barn!! Hur mycket tänker säkert ngn, min åsikt är tills man verkligen inte orkar mer...men då måste man fortsätta lite till för det är våra barn! De viktigaste vi har!l hela vuxenvärlden måste kämpa......vi är deras förebilder deras ansvarstagare,medmänniskor! Ja man blir trött matt,ledsen och arg....sedan är det tyvärr de av oss som måste kämpa lite mer,som trillar många ggr på vägen,därför måste man hjälpa varandra,vi vuxna MåSTE kämpa för varenda påg eller tös! Det är vi som ska fostra våra barn till goda medmänniskor! Och vi måste föregå med gott exempel! Det händer mycket i vårat liv nu som ni säkert förstår. Vi kämpar,vi gråter,vi trillar men vi måste kravla oss och och fortsätta,så är det bara! Det är inte ngn som kan göra det åt oss för det är vårat ansvar,våra älskade barn! Ingen kan sopa upp efter mig,torka min skit,uppfostra mina barn,hjälpa dem när de har det jobbigt och svårt.....för det är ngt bara jag kan och pappa! men man kan hjälpa varandra på vägen! Stötta varandra,ställa upp! Livet är inte rättvist,det kommer aldrig att bli det heller,men jag anser att alla ska göra sitt bästa för att vara en god medmänniska. Och agera och reagera när saker och ting händer!! Som ni förstår växer min frustation inför vuxenvärldens beteende, jag säger inte att jag är störst eller bäst....jag säger bara vad jag tycker är rätt! Det kommer alltid finnas de som tycker annorlunda! Nu har jag sagt mitt för idag i detta ämnet,nu ska jag fortsätta avreagera mig på min tvättmaskin ;-) Ta hand om varandra!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0